Känslan när de är över

Vaknade upp idag och ville absolut inte till skolan. Idag hade vi vår fotografering om projektet avantgarde som jag kände från början bara blä om. Vet inte varför. Men gjorde ändå moodboarden som jag ändå tyckte blev ganska bra. Men sen var de fotograferingen och jag var tvungen att hitta en modell, igen. Vilket inte är helt lätt i en storstad där man inte känner massa modeller? Hittade tillslut en och några dagar innan skriver hon att hon är sjuk och inte kan va med. Fick panik och skrev runt till allt och alla i helgen. Tillslut ställde vår nya rumskompis upp och hon räddade mig såå mycket.

Men då hade jag redan köpt löshår som blev i fel färg och jag hade knappt tränat något smink. Som sagt vet jag inte varför, men var bara helt otaggad på allt om de. Men jag tänkte whatever de får gå som de går och kollade kvällen innnan på några youtube videos om smink. Håret tänkte jag kanske kan bli coolt ändå.

Gick upp tog mitt pick och pack, väckte Tavin som hon heter och traskade iväg. Juste, hade heller inte bestämt några kläder så slänge bara med mig lite. Haha ja ni hör ju, hur skulle de här gå. Började klä in hornen i hår som jag tänkt, kollade lite kläder och började sminka henne. Allt rullade på såå förvånansvärt bra och jag är hur glad som helst över mig själv över resultatet!! Som jag aldrig trodde skulle sluta som det gjorde, blev nästa exakt som jag hade tänkt! Vilket jag ibland blir väldigt nervös över för jag vet in i minsta detalj hur jag vill ha det och går inte de så blir jag förstörd. Perfektionist kallar dom mig också. Ja de kanske stämmer och det är sjukt jobbigt men när det också blir bra så mår man bättre än någonsin.

Så en lättnad har släppt från mina axlar idag att det här är över och att jag själv är riktigt stolt. Vet dock att imorgon kommer de va borta igen, vet inte varför jag inte tror jag är bra i något alla ger mig komplimanger för hela tiden? Men jag njuter för ikväll.

Och super thaaaanks till min roomie!! Guldvärd!


(Tyvärr får jag inte visa några bilder än, ni får vänta till senare...)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Såååå häftigt och fint!! Du är så duktig och jag skickar också tack och hälsning till Tavin som ställde upp :-)

2017-04-04 @ 07:28:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0